Verse
49
சுகமாமோ
என்றுரைத்தாய் புலத்தியாகேள்
சுற்றம்
உள்ள வெண் சாரை ஆறதாகும்
அகம்என்ற
அஞ்செழுத்தும் இலகும் சோதி
ஆதார
பீடலிங்கம் பிரம யோகி
இகம்என்ற
நதி மூலம் ரிஷி மூலந்தான்
இரண்டைவிட்ட
சிலம்பம் இல்லை இதுவே மூலம்
பகம்ஆன
மாயையிலே சிக்காமல் தான்
பரமமான
சிவபோதம் பரிந்து தேடே
Translation:
Pulatthiya! You asked whether it will be
pleasurable. Now listen
The white rat snake (energy centres) that has associates/precincts are six
The locus/the center, the five letters will glow as the flame
The
lingam and its supporting dais, brahma yogi
The
origin of everything “here” is like the origin of the river and rishi (unknown)
There is no sound other than these two, this is the origin
Without
getting caught in the maya, the six qualities,
Search
for the supreme Siva bodham with effort.
Commentary:
Agatthiyar talked about the white rat snake in the previous verse. Here he explains that the white sanke or "veN saarai" are the six chakras, the energy centers. Each center is associated with various principles and is depicted as having multiple enclosures.
The five letters of na ma si va ya are marked at the chakras as na-muladhara, ma- svadhistana, si-manipuraka, va-anahata and ya- vishuddhi. There are some changes in this order. Some works start with muladhara and end at ajna. When the power of kundalini travels through the sushumna nadi piercing the chakras it travels like a snake. The sushumna nadi is depicted as white in color to indicate satva guna.
The chakras are considered as daises or the yoni or sakthi and the kundalini that rises through them is considered as siva. Thus siva sakti aikya or union is the kundalini rising through the chakras.
The five letters, namacivaya is the inner flame, the sakti, that emerges through the cakras. Together they form the atma lingam(the energy, namacivaya), with the base, peetam (the cakra). In Saivam this is called lingodbhavam. One may recall the episode in Linga puranam when Siva emerged as a column of flame in the presence of Brahma and Vishnu.
The five letters of na ma si va ya are marked at the chakras as na-muladhara, ma- svadhistana, si-manipuraka, va-anahata and ya- vishuddhi. There are some changes in this order. Some works start with muladhara and end at ajna. When the power of kundalini travels through the sushumna nadi piercing the chakras it travels like a snake. The sushumna nadi is depicted as white in color to indicate satva guna.
The chakras are considered as daises or the yoni or sakthi and the kundalini that rises through them is considered as siva. Thus siva sakti aikya or union is the kundalini rising through the chakras.
The five letters, namacivaya is the inner flame, the sakti, that emerges through the cakras. Together they form the atma lingam(the energy, namacivaya), with the base, peetam (the cakra). In Saivam this is called lingodbhavam. One may recall the episode in Linga puranam when Siva emerged as a column of flame in the presence of Brahma and Vishnu.
Agatthiyar
says that the origin of the chakras is as mysterious as the origin of a rishi or a river. Kundalini rising through the chakra makes sounds. Siddhas mention that this process produces ten types of sounds. These sounds are the origin of all the sounds in the world. Agatthiyar advises Pulatthiyar to not get
ensnared by the maya, the evil qualities, but to seek the Siva bodham, the
wisdom about Siva, the param-the supreme.
This
verse dispels the misconception about the linga worship as the worship of the
phallus!
முற்பாடலில் அகத்தியர் வெண் சாரை என்பதைக் குறிப்பிட்டார். இப்பாடலில் வெண் சாரை என்பது ஆறு சக்கரங்களும் அவற்றுடன் தொடர்புடைய பிற தத்துவங்கள் நாடிகளும் ஆகும். சக்கரங்களை வரையும்போது அவை பல சுற்றுக்களைக் கொண்டதாக வரைவது மரபு.
ஐந்தெழுத்தான நமசிவய என்பதை சக்கரங்களில் குறிப்பது வழக்கம். ந- மூலாதாரம், ம-சுவாதிஷ்டானம், சி- மணிபூரகம், வ- அனாகதம், ய- விசுத்தி. என்றும் மூலாதாரத்திலிருந்து ஆக்ஞா வரையிலும் அவற்றைக் குறிப்பதும் வழக்கத்தில் உள்ளது.
குண்டலினி சக்தி சக்கரங்களின் ஊடே பாயும்போது அது பாம்பைப் போல சரசரவென்று ஏறுகிறது. அது ஏறும் சுழுமுனை நாடியை வெண்மையாக சத்துவ குணத்தைக் கொண்டதாகக் குறிப்பது வழக்கம். அதனால்தான் அகத்தியர் இதை வெண் சாரை என்கிறார்.
சக்கரங்களை யோனி அல்லது பீடம் என்றும் அவற்றின் ஊடே குண்டலினி எழுவதை சிவம் என்றும் குறிப்பிடுவது வழக்கம். இவ்வாறு சிவ சக்தி ஐக்கியம் என்பது சக்கரங்களின் ஊடே குண்டலினி எழுவதைக் குறிக்கிறது. இதைத்தான் லிங்கம் காட்டுகிறது. இதுவே லிங்கோத்பவம் எனப்படுகிறது. சக்கரங்கள் எங்கிருந்து தோன்றுகின்றன என்பதைக் கூற முடியாது. அவை சூட்சும உடலில் இருக்கின்றன. இதையே அகத்தியர் அவற்றின் மூலம் நதி மூலம் ரிஷி மூலம் போல அறிய முடியாதது என்கிறார். மாயையில் சிக்கிக் கொள்ளாமல் இந்த உண்மைகளைப் பார்க்குமாறு சிவ போதத்தைத் தேடுமாறு அகத்தியர் புலத்தியரிடம் கூறுகிறார்.
ஐந்தெழுத்தான நமசிவய என்பதை சக்கரங்களில் குறிப்பது வழக்கம். ந- மூலாதாரம், ம-சுவாதிஷ்டானம், சி- மணிபூரகம், வ- அனாகதம், ய- விசுத்தி. என்றும் மூலாதாரத்திலிருந்து ஆக்ஞா வரையிலும் அவற்றைக் குறிப்பதும் வழக்கத்தில் உள்ளது.
குண்டலினி சக்தி சக்கரங்களின் ஊடே பாயும்போது அது பாம்பைப் போல சரசரவென்று ஏறுகிறது. அது ஏறும் சுழுமுனை நாடியை வெண்மையாக சத்துவ குணத்தைக் கொண்டதாகக் குறிப்பது வழக்கம். அதனால்தான் அகத்தியர் இதை வெண் சாரை என்கிறார்.
சக்கரங்களை யோனி அல்லது பீடம் என்றும் அவற்றின் ஊடே குண்டலினி எழுவதை சிவம் என்றும் குறிப்பிடுவது வழக்கம். இவ்வாறு சிவ சக்தி ஐக்கியம் என்பது சக்கரங்களின் ஊடே குண்டலினி எழுவதைக் குறிக்கிறது. இதைத்தான் லிங்கம் காட்டுகிறது. இதுவே லிங்கோத்பவம் எனப்படுகிறது. சக்கரங்கள் எங்கிருந்து தோன்றுகின்றன என்பதைக் கூற முடியாது. அவை சூட்சும உடலில் இருக்கின்றன. இதையே அகத்தியர் அவற்றின் மூலம் நதி மூலம் ரிஷி மூலம் போல அறிய முடியாதது என்கிறார். மாயையில் சிக்கிக் கொள்ளாமல் இந்த உண்மைகளைப் பார்க்குமாறு சிவ போதத்தைத் தேடுமாறு அகத்தியர் புலத்தியரிடம் கூறுகிறார்.
இப்பாடல்,
லிங்கம் என்பது ஆண்குறி என்றும் பீடத்துடன் கூடிய லிங்கம் ஆண் பெண் குறிகளின்
இணைப்பு என்றும் நிலவும் தவறான கருத்தைத் தகர்த்தெறிகிறது.
Beautiful.
ReplyDeleteAgathiyan had Dismissed the age old misconception of the Linga.....and had Revealed ..the Truth.
Once again, thank you very much.for translating Agathiyar Meijnanam
.Agathiyan is working through you...to Bring out and spread the truth and Wisdom....by not getting ensnared by the Maya and to seek the SIVA BODHAM.
What a wonderful Revelation..!!
Agathiyan says that the Lingam is the Origin of everything.No one knows it's real Origin. HE further describes Lingam as a Pillar of Light, for which the top and bottom were never found.
ReplyDeleteSisna is the correct Sanskrit word for the Male Phallus and not Lingam.
Over many years, Ignorance and Misinterpretations made many Believe that Linga meant Phallus.
He
Thanks for the comment Jyothi amma. It breaks my heart when several researchers talk lowly of linga worship as the worship of the phallus. Not that worship of fertility is something to be ashamed of but that is not the truth. It is a disgrace that such a great concept is reduced to such a low physical misconception.
ReplyDeleteTruth cannot be hidden. Agathiyan will surely and slowly REVEAL THE TRUTH TO THE WORLD....about many Concepts , which people had been led astray, due to IGNORANCE.
DeleteHe had already started .THE SIDDHAS ARE COMING...