Thursday, 1 May 2014

199. Panch deeksha, dasa diksha, ashta karma- what are these?

Verse 199
 க்ஷணத்திலே வாலை மூன்றெழுத்தும் சொல்வார்
க்ஷணத்திலே பஞ்சகண தீக்ஷை சொல்வார்
க்ஷணத்திலே தசதீக்ஷை குறித்துச் சொல்வார்
க்ஷணத்திலே இவ்வாலை எடுத்தும் சொல்வார்
க்ஷணத்திலே கர்மம் எட்டும் ஆடச் சொல்வார்
க்ஷணத்திலே கற்பவிதி தேற்றிச் சொல்வார்
க்ஷணத்திலே மனம் தேற்றிப் பத்தியில் சேர்ப்பார்
க்ஷணத்திலே சின்மயத்தைக் காட்டுவாரே

Translation:
In an instant he will reveal vaalai’s (kundalini’s) three letters
In an instant he will reveal the pancha gana deeksha 
In an instant he will reveal the dasa diksha (diksha of the ten)
In an instant he will reveal the vaalai (kundalini)
In an instant he will make the eight karmas dance
In an instant he will explain the karpavidhi
In an instant he will pacify you and join you in the group (in devotion)
In an instant he will show the embodiment of consciousness (chinmayam)

Commentary:
This verse lists the wisdom that a guru with extreme qualities confer upon his disciple in an instant.  Vaalai is another name for Kundalini Shakti who is referred to as a maiden.  The three letters of vaalai are ‘aim, kleem and sau’. 

Pancha gana deeksha is teaching the method to overcome the influence of the five elements.   This also refers to the five chakras, muladhara, svadhistanan, manipuraka, anahata and vishuddhi cakra.  They represent various principles including the five elements.  It may also refer to the five deekshas that will take a disciple through the five cakras the manas cakra, the bindhu cakra, mahanada cakra, nirvana cakra and the guru cakra that lie between the ajna cakra and the sahasrara.  This is part of the ‘yoga of the nape’ or the pidari yogam that Agatthiyar has spoke about before.  Kuruvur Siddhar gives another explanation for the this.   He says that the three letters of the vaalai, the two letters of a and u are the five that entered the world and the singlet, jiva took shape.

The dasa deeksha means ‘ten deeksha’.  This term may also be referring to two types of deekshas.  In his Agatthiyar poorna sutram, Agatthiyar talks about Siva deeksha and Sakti deeksha.  These are eleven types of mantras that are chanted sequentially, after initiation, one year each and the eleventh one in Siva deeksha is silence.  Agatthiyar may be referring to this deeksha here or to another deeksha that Karuvoor Siddhar describes as the dasa deeksha he obtained from Agatthiyar.  In his work, dasa deeksha Karuvur Siddha tells us that dasa deeksha is intiation into the esoteric philosophy of ‘a and u’ which are written as 8 and 2 in Tamil and thus together form ten.  Briefly, a refers to the Divine in the unmanifested state, the universal cause and u refers to the Divine in the manifested state.  These two letters are referred to as Siva and Sakti.  Detailed explanation of this concept is beyond the scope of this commentary, one should learn it from a guru.  Karuvur Siddhas mentions that this is the dasa deeksha.  As Agatthiyar is talking about kundalini yogam here he may be referring to this concept as dasa deeksha.

Ashta karma or the eight types of actions or accomplishments are vasyam (bringing another under one’s control), mohanam (enchanting another), aakarshanam (attracting one towards self), sthambanam (paralyzing another), ucchaatanam (causing a person to quit his place), vidvesham (creating hatred between friends), bhedanam (causing discord) and maranam (causing death).

Karpa vidhi are the prescriptions for various preparations. ‘Patthi’ may mean ‘group of aspirants’ and also bhakti or devotion.  This devotion is not the traditional ritual based worship but true love for the Divine, the concept of ‘anbe sivam’.  This mental and emotional state is right to realize the Divine, the chinmayam or embodiment of wisdom.


இப்பாடலில் முன்கூறிய அதீத குரு  தனது சீடனுக்கு அருளும் பலன்களை அகத்தியர் கூறுகிறார்.  வாலை என்பது குண்டலினி சக்தியின் மற்றொரு பெயர்.  வாலைக்கான மூன்று அட்சரங்கள் ஐம் க்லீம் சௌம் என்பவை.

பஞ்ச தீட்சா என்ற தொடர் இருவிதமான தீட்சைகளைக் குறிக்கிறது.  பஞ்ச தீட்சா என்பது நமசிவாய தீட்சையைக் குறிக்கலாம்.  நமசிவய என்ற ஐந்து எழுத்துக்கள் மூலாதாரம் முதல் மேலே உள்ள ஐந்து சக்கரங்களின் பீஜ எழுத்துக்களாகும்.  இவை ஐம்பூதங்களையும் குறிக்கும்.  பஞ்ச தீக்ஷை என்பது ஆக்ஞா சக்கரத்திலிருந்து சஹஸ்ராரம் வரை உள்ள முறையே மனஸ் சக்கரம், பிந்து சக்கரம், மகாநாத சக்கரம், நிர்வாண சக்கரம் மற்றும் குரு சக்கரம் ஆகிய ஐந்து சக்கரங்களிலும் விழிப்புணர்வு பயணிக்க அளிக்கப்படும் தீட்சையாகவும் இருக்கலாம்.  கருவூர் சித்தர் வாழையின் மூன்று எழுத்துக்களும் அ உ என்னும் எழுத்துக்களுமே தீட்சைக்கான ஐந்து எழுத்துக்கள், அவையே உலகமாயின என்கிறார்.

தசதீட்சை என்பது ‘பத்து தீட்சை’ என்று பொருள்படும். இதுவும் இரண்டு விதமான தீட்சைகளைக் குறிக்கலாம்.  அகத்தியர் பூரண சூத்திரத்தில், அகத்தியர் சிவனுக்கும் சக்திக்குமான பதினொருவித தீட்சைகளைக் கூறி அவற்றில் பதினொன்றாவது மௌன தீட்சை என்கிறார்.  கருவூர் சித்தர் தனது தசதீட்சை என்னும் பாடல் தொகுப்பில் அ என்பது 8, உ என்பது 2.  ஆக மொத்தம் பத்து அதாவது தசதீட்சை என்பது அ, உ பற்றிய தீட்சையாகும்.  இதனைப் பற்றிய விவரங்களை ஒருவர் குருவிடமிருந்துதான் கற்றுக்கொள்ள வேண்டும். 
      
அஷ்ட கர்மா என்பது எட்டுவிதமான செயல்கள்.  அவை வசியம் (பிறரைத் தனது கட்டுப்பாட்டுக்குள் கொண்டுவருவது), மோகனம் (பிறரை மயங்கச் செய்வது) ஸ்தம்பனம் (ஒருவரை அசையமுடியாமல் செய்வது) ஆகர்ஷணம் (ஒருவரைத் தன்னை நோக்கி இழுப்பது), உச்சாடனம் (எவரையும் நிலைகுலையச் செய்து அவ்விடத்தை விட்டு ஓடச் செய்வது), வித்வேஷணம் (நண்பர்களுக்குள் பகைமையைத் தோற்றுவிப்பது) பேதனம் (வேறுபாட்டை ஏற்படுத்துவது) மாரணம் (இறப்பை ஏற்படுத்துவது) என்ற எட்டுமாகும்.


கற்பவிதி என்பது பல்வேறு ரசாயனமுறைகள்.  பத்தி என்பது ஒரு குழு என்று பொருள்படும்.  அதை பக்தி என்பதன் திரிபு என்றும் கூறலாம்.  அகத்தியர் குறிப்பிடும் பக்தி சடங்குகளும் சம்பிரதாயங்களும் சார்ந்த பக்தி அல்ல, அது ஊன் உருகி உயிர் கலக்கும் அன்பு.  இதையே திருமூலர் அன்பே சிவம் என்றார்.  இந்த மனநிலையைப் பெற்றால் ஒருவர் சின்மயத்தை, விழிப்புணர்வின் உருவைப் பார்க்கலாம் என்கிறார் அகத்தியர். 

2 comments:

  1. ANBE SIVAM...This concept is not the Traditional Based Worship,but true Love Towards the Divine..

    Translated and Explained very well...Thank you.

    This mental and Emotional State is right to realize the Embodiment of Wisdom....JNANAM...Who/Which is Agathiyan Himself...

    Shivay Nama Aum..

    ReplyDelete
  2. The kundalini yoga that the Siddhas prescribe is not a dry technique but one that gives a taste of sat chith anandam. That anandam is love, the emotion which is not based on anything. It is just plain and simple bliss, the love that pours out from every cell in one's body.

    ReplyDelete