Verse 132
அருளான
புலத்தியனே அறிவுள்ளோனே
அமைத்தபடி
சிவன் செயலே அல்லா துண்டோ
இருளான
தாய் தந்தை இருவர் ஒத்து
இன்பமாய்
சேர்ந்தமைத்த வாழ்க்கை அப்பா
உருவாக
அந்நேரம் இருவர் ஒன்றாய்
உள்ளம்
அதில் நினைத்தபடி விளங்கலாச்சு
பொருளான
பொருள் அப்பா இந்த வார்த்தை
புவியோர்கள்
கர்ம தர்மம் புலம்புவாரே
Translation:
The graceful
Pulatthiya! The wise one!
Is there any
action that is not Siva’s
The darkness,
the mother and father, coming together
The life that
was created in their bliss, son
At the time of
creation they remained as one (samarasa)
The mind
started functioning as wisedom
These words are the essence, son
People in the
world will lament as karma and dharma.
Commentary:
Agatthiyar says
that all the actions are those of Siva only. The
darkness, the mother and father, Sakti and Siva in union, created life forms
in their bliss and the mind started functioning as they pleased. Without knowing this, people say that life occurred
due to karma or dharma.
This is an
interesting verse. The darkness
mentioned here makes one wonder whether Agatthiyar is referring to the concept
of lives emerging from a black hole. No
one knows how life forms emerged from such a singlet state. Agatthiyar is explaining it here as the
action and inaction, Sakti and Siva, coming together, enjoying the bliss of that state and thus initiating creation. This is a great
phenomenon and Agatthiyar rightfully says the same in the last but one
line. Among the Siddhas Agatthiyar and
Kakapujandar were said to exist even during the great deluge when the entire
manifested universe dissolves and reaches the singlet state, the black
hole. Hence, his report is the most
authentic description of creation.
உலகில்
உயிர்கள் தோன்றியதற்குக் காரணம் சக்தியும் சிவனுமே. ஏனெனில் எல்லா செயல்களும்
சிவனின் செயல்களே என்கிறார் அகத்தியர்.
உயிர்கள் தோன்றியதற்கு அவர் தரும் விளக்கம் விஞ்ஞானம் தரும் கறுந்துளை
தத்துவமாக இருக்குமோ என்று தோன்ற வைக்கிறது.
இருளான சக்தியும் சிவனும் ஒத்தபோது அந்த இன்ப நிலையில் உயிர்கள் தோன்றின
என்கிறார் அகத்தியர். இருள் என்பது கறுந்துளையோ? சக்தியும் சிவனும் செயல் புரிதல் செயல் அடங்கிய
நிலை என்ற நிலைகளைக் குறிக்கும். அந்த இரு
நிலைகளும் சமமாக இருக்கும்போது, அந்த
இன்பத்திலிருந்து உயிர்கள் தோன்றின அவற்றின் தோற்றம் சிவனின் செயலே அதற்கு கர்மம்
தர்மம் என்று விளக்கம் தருவது தவறு என்கிறார் அகத்தியர்.
No comments:
Post a Comment