Verse
83
ரெண்டேது
வென்றாக்கால் நாதவிந்து
நிலையேது
வென்றாக்கால் மண்ணும் தண்ணீர்
அன்னாடம்
மடந்தையுடன் மன்னன் சேரில்
அந்த
மண்ணும் தண்ணீரும் மலிந்ததானால்
பெண்ணாகப்
பிறக்குமடா பிள்ளை கேளு
பெரும்
தேயு வாயு ஆகாசம் மூன்றும்
நண்ணாக
மிகுந்ததென்றால் புருடனாகும்
நான்முகத்தோன்
வகுத்தபடி பாடினேனே
Translation:
When
asked what is two- they are nada and bindu
What
is the state- soil and water
When
the king copulates with the lady daily
When
the soil and water are in excess
It
will result in a female offspring, listen about the male offspring
The
great fire, air and space- the three
If
they are in excess then it will result in a male
I
sang the way chalked out by the four-faced one.
Commentary:
This
is an important verse where Agatthiyar explains how a male child or a female
child is born. He says that the nada and
bindu are the two components that make up the entire manifested world. They are present as the soil and water
respectively. When these two principles are considered at the physical level, the man, the one who has the semen, the bindu is the water principle and the woman, in whom the semen grows, is the land principle. When these principles come together it becomes an offspring. If the water and earth principles are in excess then the offspring is a female child and if the other three elements are in excess it is a male child.
When this is taken in the spiritual level- the nada and bindu are present as water and earth principles. They are present in the muladhara and svadishtana cakras. When consciousness spins between these two principles, then it remains as the female, the vaalai. When it ascends through the manipuraka (fire), anahata (air) and vishuddhi (space) then it remains as a purusha or atma. Agatthiyar says that this is a rule laid down by the four-faced one. The four faces represent both Brahma and the four states of consciousness.
When this is taken in the spiritual level- the nada and bindu are present as water and earth principles. They are present in the muladhara and svadishtana cakras. When consciousness spins between these two principles, then it remains as the female, the vaalai. When it ascends through the manipuraka (fire), anahata (air) and vishuddhi (space) then it remains as a purusha or atma. Agatthiyar says that this is a rule laid down by the four-faced one. The four faces represent both Brahma and the four states of consciousness.
உடலளவில் எடுத்துக்கொண்டால் நாதம் விந்து என்ற இரண்டும் மண்ணும் நீருமாக உள்ளன. ஒரு ஆணிடம் விந்து உள்ளதால் அவன் நீராகிறான். அவனது விந்து வளரும் இடம் பெண்ணிடம் உள்ளதால் அவள் நிலமாகிறாள். இவ்வாறு நிலமும் நீரும் சேரும்போது ஒரு குழந்தையாகிறது. அந்த மகவு தோன்றும்போது நிலம், நீர் என்ற இரு பூதங்களும் மிகுந்தால் அது பெண் மகவாகிறது மற்ற மூன்று பூதங்கள் மிகுந்தால் அது ஆணாகிறது.
இப்பாடலின் கருத்தை ஆன்மீக அளவில் எடுத்துக்கொண்டால் நாதமும் விந்துவும் மண்ணாகவும் நீராகவும் உள்ளன. மூலாதாரம், சுவாதிஷ்டானத்தில் என்ற இரு சக்கரங்களில் நில தத்துவமும் நீர்த் தத்துவமும் உள்ளன. குண்டலினி சக்தி இந்த இரு தளங்களில் சுழன்றால் அவள் வாலையாக பெண்ணாக இருக்கிறாள். விழிப்புணர்வு மற்ற மூன்று சக்கரங்களான மணிபூரகம் (நெருப்பு), அனாஹதம் (வாயு) மற்றும் விசுத்தியில் (ஆகாயம்) சுழன்றால் அவன் புருஷனாக, ஆத்மாவாக இருக்கிறான் என்று அகத்தியர் கூறுகிறார். இந்த விதியை நான்முகன் வகுத்தான் என்கிறார் அகத்தியர். நான்முகன் என்பது பிரம்மனையும் நான்கு விழிப்புணர்வு நிலைகளையும் குறிக்கும்.
In the Medical Field, it is the Chromosomes theory/Pattern /Unification , for the birth of Either a male or a Female Infant.
ReplyDeleteThe Above mentioned.Post...'What A Spiritual Connotation Indeed."..
This comment has been removed by the author.
ReplyDeleteThe splitting of chromosome and its pairing etc will only explain the effect, the status in a male or a female offspring. Scientists invoke probability to say whether the offspring is a male or female. They cannot pinpoint the conditions that would make the offspring male or female, like what Agatthiyar has done in this verse.
ReplyDeleteAgatthiyar Meijnanam....Wisdom Unparalleled...
ReplyDeleteWhat A Great Sage.... "Creator.."